www.drsankeva.com

Email: dr_sankeva@abv.bg

ХОМЕОПАТИЯ

НАКРАТКО ЗА ХОМЕОПАТИЯТА

Хомеопатията е терапевтичен метод, който се основава на принципа на ПОДОБИЕТО - подобие, което съществува между токсичното действие на дадено вещество и неговите терапевтични възможности. Някои субстанции, приложени в измерими дози, предизвикват определени патологични симптоми при здравия индивид. Същите субстанции, използвани в „безкрайно" малки дози, могат да излекуват заболяване с подобни симптоми.

Характерно за хомеопатията е индивидуализирания подход на лечение. При хомеопатията има по-скоро болни, отколкото болести, т.е. лечението зависи винаги от индивидуалния начин на реакция на отделния пациент. Хомеопатията действа като стимулира естествените защитни механизми на организма.

Хомеопатията е все повече предпочитана от лекари и пациенти, които оценяват факта, че тя представлява ефикасен, на природна основа и без странични действия терапевтичен метод.

Хомеопатичните медикаменти се произвеждат от субстанции от растителен, минерален и животински произход. Изходната субстанция претърпява многократни последователни разреждания и динамизации, чийто брой е отбелязан върху хомеопатичния медикамент. 15 СН означава, че медикаментът е бил разреден 15 пъти към 100, като се започне от тинктурата майка.

Съществуват два вида хомеопатични медикаменти:
Монопрепрати, наричат се така, защото съдържат само едно активно вещество и носят латинското наименование, като например Arnica montana и
Специалитети, чийто комплексен състав е специално създаден за лечението на дадено болестно състояние

Един и същ хомеопатичен монопрепарат може да бъде използван за лечението на различни болести, защото неговите терапевтични показания могат да бъдат доста разнообразни. Това е причината, поради която монопрепаратите не са придружени от листовка и върху етикета не са отбелязани специфичните индикации. Важен е изборът на разреждането. Един и същ монопрепарат има различно действие, което се определя от това дали се прилага в ниско или високо разреждане.

Клиничната ефикасност на хомеопатията се доказва ежедневно от 150 000 практикуващи я лекари по целия свят.